Pàgines

diumenge, 20 de novembre del 2011

EL MODDLE I L'EDUCACIÓ FÍSICA

La revolució tecnològica que vivim avui dia permet que cada vegada més persones tinguin accés a ella. A través de les TIC en l'àmbit educatiu s’intenta que tots els nostres alumnes puguin accedir als avenços tecnològics des de l'aula, la qual cosa ens obliga com docents a tenir un coneixement pràctic sobre ells. Dins d'aquestes tecnologies de la informació, *Moodle es converteix en una bona eina per al professorat d'educació física per a plantar cara a un element vital  dins de l'àmbit educatiu, les noves tecnologies.
Els avantatges que ens ofereix des d’un punt de vista docent són els següents:
- Afavoreix la comunicació entre l'alumnat i el professorat, que es fa de vital importància en els temps que corren.
- Millora l’adquisició dels coneixements per part dels alumnes, i com no, un increment de la motivació en l'aula.
- Podem adaptar l'aprenentatge al ritme de l'alumne.
- No existeixen barreres espaials ni temporals.
- Desenvolupa un aprenentatge actiu i constructiu.

Aquí teniu una mostra de tots els apectes que podem treballar des del Moddle. Podreu veure que inclou eines de la web 2.0.

2 comentaris:

  1. M'ha semblat un vídeo molt interessant!

    Referent el moodle opino que realment és una molt bona eina tant per matèries com l'educació física com per altres assignatures.
    No obstant, crec que està més orientada a alumnes de secundària, doncs requereix d'un mínim domini i d'una autonomia que alumnes de primària (sobretot de cicle inicial/mitjà)encara estan adquirint.
    Tanmateix, podria ser un bon moment per a que els alumnes vagin adquirint aquesta autonomia i vagin treballant amb altres eines que ens ofereixen les noves tecnologies.
    Sense dubte el moodle brinda moltes oportunitats, i ara penso en la meva matèria que és l’anglès. Un moddle de llengua estrangera pot ser un molt bon recurs a l’aula doncs podria oferir activitats de reforç i activitats per alumnes avançats; es poden penjar els recursos que s’han treballat a l’aula: cançons, poemes, pel•lícules,... i els alumnes poden visionar-ho tantes vegades com vulguin. A més existeix un control real del treball que van fent els alumnes, doncs el mestre com a gestor del moodle pot veure el ritme de treball de cada alumne, els avenços i progressos, poden veure els punts febles i poden ajudar a reconduir-los, etc.
    El que més m’agrada és el grau d’interacció que pot existir entre alumnes i entre alumnes i professors. Les activitats com redaccions, treballs, etc., es poden penjar al moddle, de forma ràpida i el que és més important, amb una data límit per poder-ho fer, per tant els alumnes també aprenen a ser responsables del seu propi procés d’aprenentatge.
    Per tot això i més, estic d’acord amb tu que el moodle pot ser una bona eina a les aules de les nostres escoles i instituts.

    Roser López

    ResponElimina
  2. Molt be la Roser es la teva companya que t'ha fet comentaris.

    Una abraçada

    Prof. Mercedes

    ResponElimina